游侠资深版主
- UID
- 1749071
- 主题
- 0
- 阅读权限
- 100
- 帖子
- 404
- 精华
- 7
- 积分
- 3272
- 金钱
- 12154
- 荣誉
- 167
- 人气
- 1
- 在线时间
- 102 小时
- 评议
- 0

- 帖子
- 404
- 精华
- 7
- 积分
- 3272
- 金钱
- 12154
- 荣誉
- 167
- 人气
- 1
- 评议
- 0
|
首先呢,很抱歉的告诉大家,此篇文章暂时没有中文翻译,因为这篇文章原文是德文,我废了九牛二虎之力把它转换成英文,实在太累了,等有空我再翻译成中文,或者有懂英文的也可帮忙翻译一下,发完这篇我该去休息一下了,眼睛快爆了。以下是正文,包括德文与英文。(翻译的准确率在95%左右),此篇文章可以说是突破性的曝光关于亚洲王朝的几乎所有单位特性,可以说是至关重要的文章,如果没人翻译我会尽快翻译中文的。文章述说的是一位名叫“SchuLz(舒尔茨)”的德国人参加了在德国莱比锡的一个城市举办的游戏预览会,他在这个会中详细记录了以下那些重要详细资料。文中的细红色字体就是他的个人观点,细绿色字体的则为我们最为关心的关于中国的内容,下面大家看看吧,如果实在想看又看不懂的就用字典吧 ,我为了这篇文章花了我整个通宵,累啊,困啊。。。
补充:中文已译,感谢kaku510 会员将此文翻译成中文:)
找到游戏展一张附图了,里面是亚洲王朝的一角

原文(德语):
Jopp, ab heute ist es offiziell, der große PG und Noobversteher blasdg wird sich TAD holen. Zunächste gab es ja einige Differenzen wegen Balance-Problemen und so weiter, aber seit der GC und speziell seit heute hat sich das geändert.
Ich habe mir die Mühe gemacht, und habe mir mal so einige Units genauer angeguckt und werde jetzt einfach mal blind schreiben, was mir so einfällt was euch interessieren könnte. Mitgeholfen bei diesem Projekt haben Remora, Nero, Sh4dow und noch jemand, den ich grad vergessen haben ( ) aka meine Freundin.
Jo, mal ein kurzer Überblick über die Civs:
INDER
Man startet als Inder mit 2 Explorern, die beide gleich aussehen und beide auf einem Elefanten sitzen, sieht sehr putzig aus, besonders wenn die Viecher sterben. Jeder Hero hat einen eigenen Namen, weniger HP als ein europäischer Hero und eine besondere Fähigkeit, die alle neuen Helden haben:
Einen Betäubungsschlag. Damit kann man einen Schatzwächter kurz betäuben und andere töten, so dass man leichetr creepen kann. Diese Fähigkeit wird sehr schn
ell aufgeladen, ich schätze mal man braucht so 35 Sekunden dazu. Ist relativ stark.
Dann kosten die indischen Dorfis Holz. man braucht 6 Vills auf Holz um gut Vills produzieren zu können, das erfordert einiges an Umstellung, vor allem auf Maps wie Prärie, wo es zum Beispiel kaum Wald gibt in unmittelbarer Nähe.
Es gibt keine Villager Shipments für die Inder, allerdings erhalten diese einen Dorfi gratis pro Shipment, egal aus welcher Zeit dieses Shipment kommt. Die Eco geht trotzdem relativ gut, so weit unsere Tests das sagen konnten. Kommen wir dann zu den Units der Inder, ich habe mir erlaubt, alle normal produzierbaren Units zu erfassen.
MR = Melee Resistance
RR = Ranged Resistance
MDam = Meleedamage
RDam = Ranged Damage
R = Range
Kaserne
Rajput
100 Food 35 Holz 1 Pop 150 Hp 0,2 MR
18 MDam 3x vs Cav. 2,3x vs Light Infantry 20 Siegedamage
also im Prinzip der Pikenier der Inder, halte ich für ok, tötet Cav. recht gut, is halt net sooo gut gegen Gebäude
Sepoy
90 Food 30 Gold 1 Pop 190 Hp 0,2 MR
15 MDam 3x vs Cav. 2,3x vs Light infantry
25 RDam 12 R 22 Siege
Der Musketier der Inder, teurer als der normale Musketier, aber auch fast am Janitschar dran mit den Werten, ist ziemlich stark imo
Gurkha
70 Food 50 Coin 1 Pop 115 Hp 0,3 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x Light Cavalry
16 RDam 18 R 2x vs Heavy Inafntry 1,5x vs Light Cavalry 12 Siegedamage
Ein Skirm im zweiten Age o_O
Stall
Sowar
80 Food 80 Coin 2 Pop 225 Hp 0,3 RR
20 MDam 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry 15 Siegedamage
Sehr interessant, wird uns noch öfters begegnen,Attackbonus gg Skirm-like Units und Malus gg solche, gg die er net gewinnnen soll aka HI... hmmm.. Kamelreiter übrigens
Zamburak
60 Food 60 Coin 1 Pop 120 Hp 0,3 RR
15 RDam 12 R 4x vs Cav. 0,5x vs Villagers 8 Siegedamage
Eine nette und billige Dragonervariante, die allerdings wohl gg Skirms net lange stehen wird, Cav. aber AUSGEZECIHNET kontern wird
Mahout
400 Food 250 Wood 7 Pop 1100 Hp 0,3 RR
33 MDam 2 Splash 2x vs Infantry 0,5x vs Heavy Infantry 0,5x vs Villagers
120 Siege
Ein neuer Kürassier, mit Splash, gutem Schaden um max. Hp. Allerdings schwächer gegen Heavy Infantry aka Musketen, ein ELEFANT^^
Howdah
250 Food 350 Coin 7 Pop 800 Hp 0,2 RR
RDam 90 16 R 2,3x vs Cav. 1,8x vs Artillerie 0,5x vs Villagers 60 Siegedamage
Ein neuer und aufgemotzter Kriegswagen mit MEGASCHADEN gegen Kavallerie, aber auch sehr teuer und poplastig... noch ein ELEFANT
Burg
Flail Elephant
100 Food 200 Coin 4 Pop 200 Hp 0,75 RR
14 MDam 2 Splash 0,5x vs Villagers 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry 4x vs Artillerie 140 Siegedamage
Ka was das sein soll ne Mischung aus Schnetzler der net schnetzelt und Culverin als ELEFANT verkleidet? Mal schauen
Siege Elephant
300 Holz 400 Gold 7 Pop 700 Hp 0,3 RR
40 RDam 1 Splash 28 R 0,5x vs Cav. 10x vs Gebäude 8x vs Schiffe 2,5x vs Artillerie
Ein Mörser mit vielen Hitpoints und in ELEFANTenform, sieht gut aus, ne Kanonen auf dem Bucjkel des Elefanten drauf^^
JAPANER
Auch hier startet man mit 2 gleich aussehenden Helden, die jedoch ohne Reittier sind, aber einen stylischen Bogen haben und irgendwelche Laute von sich geben wenn sie angreifen. Auch Japsen-helden haben den Betäubungsschuß zum besseren Creepen.
Die Villagers kosten Food, allerdings gibt es bei der Wirtschaft einige Besonderheiten, Japaner können zum Beispiel nicht jagen. Dafür erhalten sie am Anfang des Spiels einen Orchard Travois, der sich in einen Cherry Orchard verwandeln kann ( Kirschgarten ), von dem kann man dann raidfrei 5000 Food sammeln, Sammelrate unbekannt. Es gibt Dorfikarten, allerdings liegt das Limit bei 75 Dorfis. Wo kommt dann der Rest der Resis her? Die Häuser der Japaner, auch Shrines genannt, produzieren Resis, man kann wählen welche Resi produziert werden soll. Baut man alle Häuser mitten in eine Herde, so grast die Herde um die Häuser herum es wird mehr Food produziert, als wenn man die Shrines in eine leere Grasfläche stellt. Also ist von Anfang an gutes Platzieren der Häuser gefragt.
Kommen wir also zu den Units der Japsen:
Kaserne
Yumi Archer
55 Food 50 Holz 1 Pop 100 Hp 0,3 RR
7 MDam 1,5x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
19 RDam 18 R 1,5x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry 9 Siege
Im Prinzip ein Crossbow mit Angrifssbonus, sieht ganz gut aus, leider ist die rate of fire unbekannt grml
Ashigaru - Musketier
80 Food 40 Gold 1 Pop 170 Hp 0,2 MR
10 MDam 3,5x vs Cav. 2x vs Light Infantry
26 RDam 12 R 21 Siegedamage
Diese Dinger gehen soooo steil, ka warum aber die sind echt stark, Japanische Muskets, stats gehen imo auch ganz gut ab
Samurai
100 Food 100 Gold 2 Pop 230 Hp 0,3 MR
25 MDam 1 Splash 1,8x vs Cav. 0,5x vs Villagers 1,4x vs Light Infantry 67 Siegedamage
Im zweiten Age erhältbar, eigentlich ein Doppelsöldner, nur die Samurais sind schnelle glaube ich, so 4,5 Speed ham die schon imo. Sie gehen ganz gut ab im Kampf gg Piken z.B. :S
Stall
Naginata Rider
100 Food 100 Gold 2 Pop 300 Hp 0,3 RR
28 MDam 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry 22 Siegedamage
Ein pöser Mann auf einem Kamel ( ??? ), der Strelizen qwned aber gg Muskets verliert, sehr angenehm Herr Naginata
Yakusame
60 Food 150 Gold 2 Pop 240 Hp 0,5 RR
9 RDam 18 R 8x vs Artillerie 3,5x vs Cav. 15 Siegedamage
Ein sehr guter Kanonenzieher, der auch gg Cav zu gebrauchen ist, und er hat eine wahnsinnig hohe Resistenz o_O
Burg
Flaming Arrow
100 Holz 300 Gold 4 Pop 175 Hp 0,75 RR
75 RDam 2 Splash 28 R 3x vs Infantry 2x vs Gebäude 5x vs Schiffe
Eine sehr geile Art Kanone, die mit brennenden Pfeilen schießt... also gg die Longbows im Game haben die Viecher die Bude gerokkt^^
Morutaru
100 Holz 250 Gold 3 Pop 225 Hp 0,75 RR
285 RDam 1 Splash 40 R 0,5x vs Schiffe
Dieser Mörser schießt standardmäßig so weit wie der portugiesischer Mörser mit Upgrade o_O, Fazit: Roxxors
Chinesen
Als Chinese hat man nur einen Helden, dieser ist Nahkämpfer aber sehr schnell zu Fuß unterwegs und hat diesen Betäubungsschlag. Außerdem bekommt man einen Disciple, der heilen kann, eine Art Mönch als Aufklärungseinheit dazu.
Dorfis kosten Food und mann kann wie gewohnt 100 Dorfis bauen. Es gibt jedoch eine Neuigkeit bei den Häusern: Jedes Haus ( Village ) kostet 200 Holz und bietet dafür 20 ( ? ) Units Platz, man kann 6 dieser Villages bauen und mittels Technologien für Holz ( jeweils 200 Holz ) die Kapazität jedes Villages um 5 erhöhen. Durch dieses Spielchen können Chinesen am Ende 220 Popspace haben, bekommen also 20 geschenkt.
Das brauchen die Chinesen aber auch, weil sie nur Trash-Units haben, also Masse statt Klasse, so ähnlich wie die Russen.
Dann gibt es eine weitere Besonderheit: Man kann keine Einheiten alleine ausbilden, sonder immer nur sogenannte Armeen, man erhält dann meist 2 Unittypen gleichzeitig, so dass man z.B. als Chinese nicht mehr pur eine einzige Unit spammen kann, man hat immer gleich 2 Unittypen da, ist eigentlich ganz gut, da sich die Armeen gut ergänzen.
Praktisch gesehn bezahlt man meinetwegen 450 Resis und bekommt dafür dann 3 Piken und 3 Xbows.
es gibt nur zwei Millitärgebäude, in der War Academy sind Stall und KAserne vereint, die Burg gibt es auch noch.
Auflistung der Units:
Chu Ko Nu
85 Food 1 Pop 90 Hp 0,2 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
5 RDam 16 R 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry 3 Siegedamage
verschießt mehrere Pfeile pro Schusssequenz
für mich eine super Unit, wenn man die gut steuern kann dann kann man damit glaub ich fast alles an HI ziehen, egal wie viel da kommt, haben auch keine Aimtime
Qinag Pike
60 Holz 1 Pop 110 Hp 0,1 MR
8 MDam 3x vs Cav. 2,3x vs Light Infantry 34 Siegedamage
Die Pike der Chinesen, mehr Siege aber weniger Schaden an Cav. als eine normale Pike
Steppe Rider
85 Gol 1 Pop 150 Hp 0,3 RR
15 MDam 2x vs Infantry 0,5x vs Heavy Infantry 2x vs Villagers 25 Siegedamage
Jo, wieder mal Bonus gg Skirmtypen und Malus gg Muskets, aber mit Angriffsbonus gegen Dorfbewohner, und das im zweiten Age, also ein etwas kleinerer Oprichnik im zweiten Age... kann bestimmt was^^
Keslik
115 Food 1 Pop 100 Hp 0,3 RR
8 RDam 12 R 3x vs Cav. 0,5x vs Villagers
Ein kleiner Dragoner im zweiten Age für die Chinesen mit Schaden der ganz ok ist
Changdao
95 Food 1 Pop 144 Hp 0,2 MR
15 MDam 2x vs Cav. 1,5x vs Light Infantry 25 Siegedamage
Endlich ! Eine Meleekavallerie die gegen andere Kavallerie stark ist, so etwas finde ich sehr interessant
Arquebusier
85 Gold 1 Pop 116 Hp 0,3 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Infantry
16 RDam 20 R 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Infantry 10 Siegedamage
Ein Gewehhrreiter, also ein Dragoner mit Angriffsbonud gegen schwere Infanterie und gegen leichte Infanterie, allerdings nicht gegen andere Kav.
Hand Mortar
50 Food 90 Holz 1 Pop 100 Hp 0,65 RR
20 RDam 34 R 1 Splash 4x vs Gebäude 2x vs Schiffe 2x vs Artillerie
Eine schwächere version der Light Cannon, weil der Bonus gegen Infanterie fehlt und auch andere Kanonen nur schwer gezogen werden, aber stark gegen Gebäude
Iron Flail
240 Food 2 Pop 350 Hp 0,3 RR
22 MDam 1 Splash 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry 20 Siegedamage
Im Prinzip ein Rodelero mit Angriffsbonus gegen Skirms und Malus gegen Musketiere^^
Meteor Hammer
175 Gold 2 Pop 200 Hp 0,3 RR
34 MDam 2x vs Artillerie 15 Siege
Nahkampfunit zum Ziehen von anderen Kanonen... net so toll imo
Flamethrower
170 Holz 170 Gold 4 Pop 210 Hp 0,65 RR
5 RDam 1 Splash 6x Infantry 4x Gebäude 2x Artillerie 6x Schiffe 0,8x Cav. 0,6x vs Light Infantry
Diese Dinger sind einfach nur stylisch, die schießen eine lange Feuerlanze auf Units ab und wenn sie draufgehen explodieren sie total genial. Fazit: Rokken gg Infantry^^
Auflistung der Armeen, die man sich holen kann:
War Academy
Old Han Army
225 Food 180 Holz 6 Pop
3 Chu Ko Nu + 3 Qiang Pike
Find ich max. geil, halt gute XBows mit Meatshield für cav gleich mitgeliefert^^
Standard Army
255 Food 170 Gold 5 Pop
3 Chu Ko Nu + 2 Steppe Rider
Ranged Inf + Melee Kav ist eigentlich immer eine gute Kombo, finde diese Army auch ziemlich gut
Ming Army
345 Food 120 Holz 5 Pop
2 Qiang Pikeman + 3 Keslik
DIE Anti-cav. Army, zwei davon und alle Lancer des Spain FF sind Geschichte
Territorial Army
285 Food 255 Gold 6 Pop
3 Changdao + 3 Arquebusier
mhmmm... eine Army gg Heavy Inf als auch gg Light Cavalry und normale Cavalry... so Doktor Oettker Style, alles n bisschen aber nix gescheit
Forbidden Army
480 Food 350 Coin 8 Pop
2x iron Flail + 2 Meteor Hammer
Sehr gute Army gg Infanterie
Imperial Army
480 Food 255 Gold 7 Pop
3 Arquebusier + 2 Iron Flail
joa ka was ich dazu sagen soll, is halt Anti-Inf. nochmal und zwar echt stark
Castle
Black Flay Army
170 Holz 425 Gold 7 Pop
3 Arquebusier + 1 Flamethrower
Und noch einmal was gegen Heavy Infantry^^
Mongolian Army
495 Food 270 Holz 7 Pop
3 Keslik + 3 Hand Mortar
Belagerung plus Anticav in Form von Kav., mal sehen wo man das einsetzen kann
_________________________________________________________________________________________________________
英文:(翻译)
SchuLz from Aoe3.de visited the convention and took a lot of notes plus wrote down his experiences. Anyway, here goes - enjoy the wealth of information:
INDIA
You start with 2 explorers, both of which look the same and sit on an elephant. They look very cute, especially when the mount dies. Every hero has its own name, less HP than the european one and a special ability the all new heroes have:
A stunning blow. With it, one treasure guardian can be shortly stunned and meanwhile kill the other, so that you can take treasures easier. This ability reloads itself very fast, I estimate it takes about 35 seconds, so it's relatively strong.
The Indian villagers cost wood. They need 6 villagers on wood for constant villager production. This requires lots of changes of your playstyle, especially on maps like Great Plains, where there is practically no wood nearby.
There are no villager shipments for India, but they get a free villager with every shipment, regardless of age. The economy is relatively good, as far as our tests can say. Then we have the Indian units, I've listed all normal productable units.
MR = Melee Resistance
RR = Ranged Resistance
MDam = Melee damage
RDam = Ranged Damage
R = Range
Barracks:
Rajput
100 Food, 35 Wood, 1 pop, 150HP, 0,2MR
18 MDam 3x vs Cav. 2,3x vs Light Infantry
20 Siege damage
-Practically the pikeman of India, I think is ok, kills cav pretty well, is not so good vs buildings
Sepoy
90 Food 30 Gold 1 Pop 190 Hp 0,2 MR
15 MDam 3x vs Cav. 2,3x vs Light infantry
25 RDam 12 R
22 Siege damage
-The musketeer of India, more expensive than the normal musketeer, but also almost as good as Janissary, is quite strong in my opinion.
Gurkha
70 Food 50 Coin 1 Pop 115 Hp 0,3 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x Light Cavalry
16 RDam 18 R 2x vs Heavy Inafntry 1,5x vs Light Cavalry
12 Siege damage
-A 2nd age skirmisher o_O
Stable:
Sowar
80 Food 80 Coin 2 Pop 225 Hp 0,3 RR
20 MDam 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry
15 Siege damage
-Very interesting, we're going to see more of these: Attack bonus vs skirm-type units and a negative bonus vs those, who they're not supposed to counter, aka. Heavy infantry. Camel riders.
Zamburak
60 Food 60 Coin 1 Pop 120 Hp 0,3 RR
15 RDam 12 R 4x vs Cav. 0,5x vs Villagers
8 Siege damage
-A nice and cheap dragoon variant, that won't stand long vs skirms, but counters cav EXTREMELY well.
Mahout
400 Food 250 Wood 7 Pop 1100 Hp 0,3 RR
33 MDam 2 Splash 2x vs Infantry 0,5x vs Heavy Infantry 0,5x vs Villagers
120 Siege damage
-A new cuirassier, with splash damage, good damage and max. Hp. Weaker vs heavy infantry aka. muskets. An ELEPHANT ^^.
Howdah
250 Food 350 Coin 7 Pop 800 Hp 0,2 RR
RDam 90 16 R 2,3x vs Cav. 1,8x vs Artillery 0,5x vs Villagers
60 Siege damage
-A new and upgraded War Wagon with a MEGA DAMAGE vs cavalry, but also very expensive and pop intensive. Another ELEPHANT..
Castle:
Flail Elephant
100 Food 200 Coin 4 Pop 200 Hp 0,75 RR
14 MDam 2 Splash 0,5x vs Villagers 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry 4x vs Artillery
140 Siege damage
-Mixture between (melee) Culverin and cavalry..
Siege Elephant
300 Wood 400 Gold 7 Pop 700 Hp 0,3 RR
40 RDam 1 Splash 28 R 0,5x vs Cav. 10x vs Buildings 8x vs Ships 2,5x vs Artillery
-A cannon with lots of hitpoints and in ELEPHANT form, looks great, a cannon on the back of the elephant ^^..
JAPANESE
Also here you start with same-looking heroes, who don't have mounts though, but a very stylish bow and make some sounds when they attack. Also the Japanese heroes have the stunning blow for better creeping. The villagers cost food, although there is a speciality in their economy: the Japanese can't e.g. hunt. This is why they have an orchard travois at the beginning, that can change into a cherry orchard. 5000 food can be gathered raid-free from it - the gather rate isn't known. They have villager cards, but the villager limit is at 75 vills. Where do the rest of the resources come from? The Japanese houses, also known as shrines, produce resources - you can decide, which. When you build all houses in the middle of a herd, the animals graze around the houses for more food than if the shrine was in the middle of nowhere. A good house placement is required from the start.
Then we come to the Japanese units:
Barracks:
Yumi Archer
35 Food 50 wood 1 Pop 100 Hp 0,3 RR
7 MDam 1,5x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
19 RDam 18 R 1,5x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
9 Siege damage
-Practically a crossbow with an attack bonus, looks pretty good. Unfortunately the rate of fire is unknown.
Ashigaru - Musketeer
80 Food 40 Gold 1 Pop 170 Hp 0,2 MR
10 MDam 3,5x vs Cav. 2x vs Light Infantry
26 RDam 12 R
21 Siege damage
-Those guys are sooo cool, don't know why but they own, Japanese Muskets, good stats.
Samurai
100 Food 100 Gold 2 Pop 230 Hp 0,3 MR
25 MDam 1 Splash 1,8x vs Cav. 0,5x vs Villagers 1,4x vs Light Infantry
67 Siege damage
-Available in second age, pretty much a doppelsöldner, only that they are fast I think, they have 4.5. speed in my opinion. They do very good in fight, against pikes for instance.
Stable:
Naginata Rider
100 Food 100 Gold 2 Pop 300 Hp 0,3 RR
28 MDam 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry
22 Siege damage
-Evil guy, that owns strelets but loses vs muskets, very nice Mr. Naginata..
Yakusame
60 Food 150 Gold 2 Pop 240 Hp 0,5 RR
9 RDam 18 R 8x vs Artillery 3,5x vs Cav.
15 Siege damage
-A very good cannon counter, that also kills cav. Has an incredibly high resistance. o_O..
Castle:
Flaming Arrow
100 Wood 300 Gold 4 Pop 175 Hp 0,75 RR
75 RDam 2 Splash 28 R 3x vs Infantry 2x vs Buildings 5x vs Ships
-A very crazy cannon type, that shoots burning arrows... GG Longbows and buildings ^^..
Morutaru
100 Wood 250 Gold 3 Pop 225 Hp 0,75 RR
285 RDam 1 Splash 40 R 0,5x vs Ships
-This mortar shoots regularly as far as the Portuguese mortar with an upgrade o_O, in short: Roxxors
CHINESE
As the Chinese only have one hero, this is a hand to hand fighter but very fast and has also the stunning blow. You also get a Disciple that can heal, a kind of monk. The villagers cost food and they can build 100 villagers as usual. There is a new thing with their houses though: every house (village) costs 200 wood and provides 20(?) pop space, you can build 6 of these villages and with technologies for wood (200w), pop capacity of each village can be risen to 5. This means that in the end the Chinese can have 220 pop space.
The Chinese need that, because they can only have trash units - quantity over quality, not unlike the Russians. Then they have another speciality: they can't build single units, but only so-called armies. You mostly receive 2 types of units at the same time, so that e.g. as Chinese you can't spam only one unit type. You have always have 2 unit types - which is actually quite good, since the armies complement each other well.
In practice, one pays 450 resources and gets 3 pikes and 3 xbows for it. There are only two military buildings, with Stable and Barracks combined in a War Academy and there's still the fort.
Unit listing:
Chu Ko Nu
85 Food 1 Pop 90 Hp 0,2 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
5 RDam 16 R 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
3 Siege damage
Shoots several arrows per shooting sequence
-I think a super unit, if you can control them well, then you can, I believe, kill pretty much all HI no matter how many is coming. They also have no aiming time.
Qing Pike
60 wood 1 Pop 110 Hp 0,1 MR
8 MDam 3x vs Cav. 2,3x vs Light Infantry
34 Siege damage
-The pikeman of the Chinese, with more siege but less damage vs cavalry than a regular pikeman.
Steppe Rider
85 Gold 1 Pop 150 Hp 0,3 RR
15 MDam 2x vs Infantry 0,5x vs Heavy Infantry 2x vs Villagers
25 Siege damage
-Again a bonus vs skirm type units and a negative bonus vs muskets, but has an attack bonus against villagers and is available in second age. A bit weaker oprichnik in 2nd age..
Keslik
115 Food 1 Pop 100 Hp 0,3 RR
8 RDam 12 R 3x vs Cav. 0,5x vs Villagers
-A small dragoon in 2nd age for the Chinese with a quite ok damage.
Changdao
95 Food 1 Pop 144 Hp 0,2 MR
15 MDam 2x vs Cav. 1,5x vs Light Infantry
25 Siege damage
-Finally! A melee cavalry that's also strong vs other cavalry, I find that very interesting..
Arquebusier
85 Gold 1 Pop 116 Hp 0,3 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Infantry
16 RDam 20 R 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Infantry
10 Siege damage
-A "rifle rider" with an attack bonus against heavy infantry and vs light infantry, but not against other cav..
Hand Mortar
50 Food 90 Wood 1 Pop 100 Hp 0,65 RR
20 RDam 34 R 1 Splash 4x vs Buildings 2x vs Ships 2x vs Artillery
-A lighter version of the Light Cannon, because they lack the bonus vs Infantry and also doesn't counter other cannons well, but is strong against buildings..
Iron Flail
240 Food 2 Pop 350 Hp 0,3 RR
22 MDam 1 Splash 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry
20 Siege damage
-Practically a rodelero with an attack bonus vs skirms and a negative bonus vs muskets ^^..
Meteor Hammer
175 Gold 2 Pop 200 Hp 0,3 RR
34 MDam 2x vs Artillery
15 Siege
-A melee unit for countering cannons... not so great imo.
Flamethrower
170 wood 170 Gold 4 Pop 210 Hp 0,65 RR
5 RDam 1 Splash 6x Infantry 4x Buildings 2x Artillery 6x Ships 0,8x Cav. 0,6x vs Light Infantry
-These things are actually only stylish, they shoot a long firestream on units and when they die, they explode. In short: rock vs infantry.
The list of armies:
War academy:
Old Han Army
225 Food 180 wood 6 Pop
3 Chu Ko Nu + 3 Qiang Pike
-I find them very good, has good xbows with meatshield for cav delivered at the same time ^^.
Standard Army
255 Food 170 Gold 5 Pop
3 Chu Ko Nu + 2 Steppe Rider
-Ranged infantry and melee cavalry is actually always a good combo, I find this army also quite good.
Ming Army
345 Food 120 wood 5 Pop
2 Qiang Pikeman + 3 Keslik
-THE anti-cav army. Two of them and all Spanish FF lancers are history. .
Territorial Army
285 Food 255 Gold 6 Pop
3 Changdao + 3 Arquebusier
-Hmm... an army vs Heavy infantry but also against light cavalry and normal cavalry... so Dr Oetker (a German company that produces baking powder, cake mixes, frozen pizza and pudding), a bit of everything but nothing too shabby..
Forbidden Army
480 Food 350 Coin 8 Pop
2x iron Flail + 2 Meteor Hammer
-A very good army vs infantry..
Imperial Army
480 Food 255 Gold 7 Pop
3 Arquebusier + 2 Iron Flail
-Again an anti-infantry army, actually pretty strong...
Castle
Black Flay Army
170 wood 425 Gold 7 Pop
3 Arquebusier + 1 Flamethrower
-And another vs heavy infantry^^...
Mongolian Army
495 Food 270 wood 7 Pop
3 Keslik + 3 Hand Mortar
-A siege plus anticav in cavalry form. We'll see where that can be used...
——————————————————————————————————————————————————————————————
中文(翻译者:kaku510)
舒尔茨参加了德国的亚洲王朝预览会并作了大量记录,写下了他的经验。总之,现在让我们看看大量的信息吧:
印度
开局有两个冒险家,两人长得都一样而且都骑在大象上。他们看起来很会耍酷,特别是当坐骑死掉的时候。每个英雄有各自的名字,血量比欧洲探险家少但有一个所有新英雄都有的特殊能力:一记重击,可以将宝藏守卫者快速击倒并同时杀掉其周围的,因此可以更容易的取得宝藏。这个技能的冷却时间非常快,我估计大约35秒,所以相当强劲(确实很NB啊)
印度的村民用木材买。6个村名一生产,这就需要对你的操作风格(应该是指早期农民分配)有很大改变,特别是在像大平原这样附近没有什么木材的地图上
印度没有村民的船运,但无论那个时代的每次其他船运都有免费的村民送,就我们的测试来看,它的经济非常好。接下来轮到军队了,我列举了所有能生产的单位
MR=Melee Resistance 近战抵抗
RR=Ranged Resistance 远程抵抗
MDam=Melee damage 近战伤害
RDam=Ranged Damage 远程伤寒
R=Range 攻击距离
Siege damage 攻城攻击
Splash 溅射伤害
Infantry 步兵 Cavalry 骑兵 Artillery 炮兵
兵营:
拉其普特枪兵
100 Food, 35 Wood, 1 pop, 150HP, 0,2MR
18 MDam 3x vs 骑兵. 2,3x vs 轻步兵
20 攻城伤害
事实上印度的枪兵我认为还可以,杀骑兵效果很好,但拆房子不怎么样
印度步枪兵
90 Food 30 Gold 1 Pop 190 Hp 0,2 MR
15 MDam 3x vs 骑兵. 2,3x vs 轻步兵
25 RDam 12 R
22 Siege damage
印度的步枪兵比一般的贵,但也几乎与土耳其亲兵一样好,我认为非常强劲
廓尔喀族人(尼泊尔居民)
70 Food 50 Coin 1 Pop 115 Hp 0,3 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x Light Cavalry
16 RDam 18 R 2x vs 重步兵 1,5x vs 轻骑兵
12 Siege damage
一种第二时代的散兵
马厩:
Sowar(翻不出来...)
80 Food 80 Coin 2 Pop 225 Hp 0,3 RR
20 MDam 1,5x vs 步兵 0,7x vs 重步兵
15 Siege damage
很有意思,我们将看到更多:攻击散兵性质的单位有加成而攻击某些无法反击的单位却会削弱攻击(不懂什么意思,还是我翻得不准),如aka(什么玩意?),重步兵,骆驼骑兵
Zamburak
60 Food 60 Coin 1 Pop 120 Hp 0,3 RR
15 RDam 12 R 4x vs 骑兵. 0,5x vs 村民
8 Siege damage
一种价廉物美的骑兵,与散兵难以久持,但对付骑兵极其地出色
看象人
400 Food 250 Wood 7 Pop 1100 Hp 0,3 RR
33 MDam 2 溅射伤害 2x vs 步兵 0,5x vs 重步兵 0,5x vs 村民
120 Siege damage
一种新的拥有溅射伤害的胸甲骑兵,高攻高血,对重步兵时很脆弱。一头大象
象轿
250 Food 350 Coin 7 Pop 800 Hp 0,2 RR
RDam 90 16 R 2,3x vs 骑兵. 1,8x vs 炮兵 0,5x vs 村民
60 Siege damage
一种全新升级的战争马车,对骑兵拥有巨大伤害,但很贵同时很占人口,另一种大象
城堡:
连枷大象
100 Food 200 Coin 4 Pop 200 Hp 0,75 RR
14 MDam 2 溅射伤害 0,5x vs 村民 1,5x vs 步兵 0,7x vs 重步兵 4x vs 炮兵
140 Siege damage
混合了(近战)重炮与骑兵
攻城大象
300 Wood 400 Gold 7 Pop 700 Hp 0,3 RR
40 RDam 1 溅射伤害 28 R 0,5x vs 骑兵. 10x vs 建筑 8x vs 船 2,5x vs 炮兵
一种大象形状的有很多打击点的大炮,大炮在大象被上
日本
同样,开场是一个普通的没有坐骑的探险家,但有一把很时髦的弓,攻击的时候会发出声音。日本英雄同样有重击技能以便能更好得爬(??日本探险家是爬不是走的吗??)村民用食物买,虽然他们的经济有一个特殊的地方:不能狩猎。所以他们开局有一个可以变成樱桃园的果园雪橇。可以聚集5000单位食物,增长率还不清楚。他们有村民卡,但村民限制是75。剩下的资源哪里来?日本的房子,也被称作神祠,产生资源,你可以选择它产生什么。当你把所有的房子造在牧群中的时候,动物在周围吃草比起房子周围什么也没有可以产生更多的食物,一个好的房屋布局在开始时是很需要的,接下来是单位列表:
兵营:
弓箭手
35 Food 50 wood 1 Pop 100 Hp 0,3 RR
7 MDam 1,5x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
19 RDam 18 R 1,5x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
9 Siege damage
实际上是一个有攻击加成的石弓,看上去不错,不幸的是攻击速度不知道
轻步兵
80 Food 40 Gold 1 Pop 170 Hp 0,2 MR
10 MDam 3,5x vs Cav. 2x vs Light Infantry
26 RDam 12 R
21 Siege damage
这些家伙很酷,不知道为什么就是酷(...Orz...),日本的持枪步兵,好身份(好在哪里?)
日本武士
100 Food 100 Gold 2 Pop 230 Hp 0,3 MR
25 MDam 1 Splash 1,8x vs Cav. 0,5x vs Villagers 1,4x vs Light Infantry
67 Siege damage
在第二时代可生产,和德国双手剑士差不多,只是我认为他们很快,速度大概4.5,在实战中对抗矛兵很不错
马厩:
薙刀骑兵
100 Food 100 Gold 2 Pop 300 Hp 0,3 RR
28 MDam 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry
22 Siege damage
邪恶的家伙,对散兵优势但是对抗枪步兵劣势,很不错,Naginate先生
燃烧之雨
60 Food 150 Gold 2 Pop 240 Hp 0,5 RR
9 RDam 18 R 8x vs Artillery 3,5x vs Cav.
15 Siege damage
很好的火炮杀手,也能对付骑兵,又一个高得不可思议的抵抗力
城堡:
火箭
100 Wood 300 Gold 4 Pop 175 Hp 0,75 RR
75 RDam 2 Splash 28 R 3x vs Infantry 2x vs Buildings 5x vs Ships
一个很疯狂的火炮单位,射出燃烧的箭,GG(对抗??)longbows(长弓兵??)和建筑
迫击炮
100 Wood 250 Gold 3 Pop 225 Hp 0,75 RR
285 RDam 1 Splash 40 R 0,5x vs Ships
这种迫击炮规律地射击,射程和葡萄牙的一样远,简而言之:Roxxors(??哪国语言??)
中国
中国只有一个探险家,那时一种近战英雄(不会吧)但攻击速度很快并拥有和印度英雄一样的重击技能。你还可以得到一个有治愈能力的门徒:一个和尚。村民用食物买但一般人数限制是100。房子有些特别,每屋需要200木但提供20人口。你可以建造6个房子还有一个消耗200木的技术,每个房子的人口能上升5。这就意味着在最后中国可以拥有220的人口(等等,这是怎么算出来的啊?)。中国需要这点,因为中国只有垃圾单位(。。。。。。),数量优于质量,和俄罗斯没什么不同。他们还有另一个特殊的地方,不能生产某一种单位,而是以军队为单位生产,你几乎每次可以得到两种单位。由于这个,中国不会拥有单一的军队,你总是拥有两种单位,实际上这样很好,因为单位间会互相补足对方
在练习中,一支消耗450资源的军队有3个矛兵和3个弓兵组成。只有两种军事建筑:混合了兵营和马厩的军事研究所和始终有的堡垒
单位列表
诸葛弩
85 Food 1 Pop 90 Hp 0,2 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
5 RDam 16 R 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Cavalry
3 Siege damage
我认为是一个超级单位,如果能操作好,我相信你可以杀死大量单位无论来多少,他们没有瞄准准备时间(机关枪啊)
矛兵
60 wood 1 Pop 110 Hp 0,1 MR
8 MDam 3x vs Cav. 2,3x vs Light Infantry
34 Siege damage
中国的长矛兵,比起一般的有更强的攻城攻击但对骑兵较弱
草原骑兵
85 Gold 1 Pop 150 Hp 0,3 RR
15 MDam 2x vs Infantry 0,5x vs Heavy Infantry 2x vs Villagers
25 Siege damage
对于散兵有加成对步枪兵削弱,但对村民有加成并可在第二时代生产,A bit weaker oprichnik in 2nd age.(翻不来)
怯薛
115 Food 1 Pop 100 Hp 0,3 RR
8 RDam 12 R 3x vs Cav. 0,5x vs Villagers
中国第二时代的小型骑兵,攻击还算过得去
长刀骑兵
95 Food 1 Pop 144 Hp 0,2 MR
15 MDam 2x vs Cav. 1,5x vs Light Infantry
25 Siege damage
最后!一种对付其他骑兵有优势的近战骑兵,我觉得很有趣(有趣什么?样子有趣?)
火绳枪兵
85 Gold 1 Pop 116 Hp 0,3 RR
6 MDam 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Infantry
16 RDam 20 R 2x vs Heavy Infantry 1,5x vs Light Infantry
10 Siege damage
一种“狙击骑兵”对重步兵和轻步兵有加成,但对抗不了其他骑兵
手炮
50 Food 90 Wood 1 Pop 100 Hp 0,65 RR
20 RDam 34 R 1 Splash 4x vs Buildings 2x vs Ships 2x vs Artillery
性质类似其他的轻炮但是更加弱小一点,因为他缺乏对步兵的攻击加成对付其他炮效果也不好,但拆建筑很强
铁连枷
240 Food 2 Pop 350 Hp 0,3 RR
22 MDam 1 Splash 1,5x vs Infantry 0,7x vs Heavy Infantry
20 Siege damage
实际上是一个对散兵有加成对步枪兵削弱的rodelero(剑盾手)
流星锤
175 Gold 2 Pop 200 Hp 0,3 RR
34 MDam 2x vs Artillery
15 Siege
一种对付炮兵的近战单位...在我看来不怎么好
火焰喷射器
170 wood 170 Gold 4 Pop 210 Hp 0,65 RR
5 RDam 1 Splash 6x Infantry 4x Buildings 2x Artillery 6x Ships 0,8x Cav. 0,6x vs Light Infantry
事实上,这东西只是时髦,他们喷出一条很长的火焰,在死的时候他们会爆炸,简而言之,对步兵效果很好
军队清单:
战争研究所:
旧汉军
225 Food 180 wood 6 Pop
3 诸葛弩 + 3 矛兵
我发现他们很好,有出色的弓箭手同时还有对抗骑兵的保护单位
正规军
255 Food 170 Gold 5 Pop
3 诸葛弩 + 2 草原骑兵
远程步兵和近战骑兵总是好的组合,我发现这支军队也很好
明军
345 Food 120 wood 5 Pop
2矛兵+ 3怯薛
对抗骑兵的军队。有了他们,西班牙的枪骑兵就成为历史了
本土军
285 Food 255 Gold 6 Pop
3 长刀骑兵 + 3 火绳枪兵
Hmm,一支对抗重步兵但同时也能对抗轻骑兵和普通骑兵,所以Dr Oetker(一家生产烘焙粉、蛋糕调料、冷冻皮萨和布丁的公司),a bit of everything but nothing too shabby..(能力有限。。。。。)
禁卫军
480 Food 350 Coin 8 Pop
2x 铁连枷 + 2 流星锤
一支不错的对抗步兵的军队
御林军
480 Food 255 Gold 7 Pop
3 火绳枪兵 + 2 铁连枷
又一支对抗步兵的军队,事实上很强劲
城堡:
黑旗军??
170 wood 425 Gold 7 Pop
3 火绳枪兵 + 1 火焰喷射器
又一对付重步兵的
蒙古军
495 Food 270 wood 7 Pop
3 Keslik + 3 手炮
一支骑兵形式的攻城与反骑兵军队,我们会看到哪里用得到他们
[ 本帖最后由 咖啡冰 于 2007-8-30 14:47 编辑 ] |
-
总评分: 金钱 + 20
+ 5
查看全部评分
|